بازدید رئیس سازمان غذا و دارو از داروسازی دانا

۱۶ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ، داروسازی دانا روز پنجشنبه یازدهم اسفندماه میزبان دکتر حیدر محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ، دکتر محمد پیکانپور مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو و نیز دکتر نجفی معاونت غذا و داروی تبریز بود.

در ابتدای این بازدید چند ساعته ، جلسه ای با حضور مدیران و معاونین شرکت برگزار گردید و دکتر مهدی شیری مدیرعامل شرکت داروسازی دانا به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید در این شرکت و همچنین مسائل و مشکلات موجود پرداخت.

ایشان بیان داشتند: داروسازی دانا با مجموع 32 هکتار مساحت، 15 هکتار سایت های مختلف و متشکل از 36 خط تولید داروی مختلف اعم از مواد آنتی بیوتیک، سافت ژل ، ویال و نظایر آن بزرگترین واحد داروسازی کشور بوده و با ظرفیت تولید سالانه دو میلیارد سافت ژل بزرگترین تولید کننده این محصول در خاورمیانه محسوب می شودکه علاوه بر این در عین حال بزرگترین تولید کننده ویال های تزریقی مورد استفاده در بیمارستان های کشور به شمار می رود.

دکتر شیری با بیان اینکه عملیات اجرایی و احداث خط تولید سرم 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: عملیات اجرایی خط تولید سرم از سال 97 آغاز شده بود که در 6 ماه گذشته و با توجه به کمبود این ماده دارویی در کشور با همدلی، همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران ، پروژه را به این مرحله رسانده ایم که تمامی آن را مرهون تلاش بی وقفه کارکنان و مدیران مجموعه داروسازی دانا هستیم که این تلاش قابل تقدیر و قدردانی است.

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا با تاکید بر اینکه خط تولید سرم در مرحله نهایی و انجام تست های مورد نیاز کیفی قرار دارد ، خاطرنشان کردند: امیدواریم تا پایان سه ماهه نخست سال 1402، سرم تولیدی دانا به بازار دارویی کشور عرضه شود.

دکتر محمدی نیز در حاشیه بازدید از شرکت ضمن اشاره به پیشرفت 98 درصدی راه اندازی خط تولید سرم در شرکت داروسازی دانا گفت: امیدواریم به زودی این خط تولید با تلاش مجموعه ، همکاری و حمایت سایر نهادهای ذیربط سریع تر به اتمام رسیده و تولیدات سرم این شرکت وارد چرخه مصرف هموطنان شود.

وی با بیان اینکه شرکت داروسازی دانا یکی از بزرگترین و پرافتخارترین داروسازی های کشور است، افزود این شرکت بخش زیادی از محصولات مورد نیاز دارویی کشور را در حوزه تولید قرص و کپسول ، کپسول های سافت ژل ، داروهای خوراکی ، شربت های خوراکی ، کپسول های غیر آنتی بیوتیک ، انواع ویال های تزریقی و ... تامین می کند.

در پایان جلسه ، دکتر محمدی و هیات همراه از خطوط مختلف تولید دارو و نیز پروژه های در حال احداث شرکت داروسازی دانا بازدید کردند.

برای بزرگنمای تصاویر روی آن کلیک کنید