حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در داروسازی دانا

۲۲ آبان ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی، استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز با حضور در شرکت داروسازی دانا، ضمن بازدید از این مجموعه بزرگ دارویی، طی جلسه‌ای با مدیران این شرکت، به بررسی روند تولید و تامین آنتی‌بیوتیک و دارو در استان پرداخت.

دکتر مهدی شیری، مدیر عامل داروسازی دانا در این جلسه با بیان اینکه تأمین بخش عمده‌ای از نیاز آنتی‌بیوتیکِ بخش‌های ویژه‌ی بیمارستانی بر عهده داروسازی دانا است، گفت: در هفت ماهه‌ی نخست امسال بیش از دو میلیون بطری سوسپانسیون تولید و روانه بازار کرده‌ایم و آمار تولید ویال تزریقی شرکت نیز 40 میلیون عدد می‌باشد که عمدتا وظیفه تأمین این شکل دارویی را بر عهده داریم.

عابدین خرم نیز در این بازدید با تأکید بر اینکه تولید و تأمین مواد اولیه صنعت دارویی هیچ وقفه و مشکلی ندارد، گفت: تولید مواد اولیه دارویی با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ظرفیت بسیار بالایی در حال انجام است و هیچ نگرانی از بابت ذخایر و تأمین تولید، وجود ندارد.

وی افزود: با گزارش‌هایی که مدیران شرکت ارائه دادند، مشخص است که تولید آنتی‌بیوتیک با توجه به نیاز جامعه، نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع نشانگر آگاهی مدیران صنعت داروسازی از نیاز بازار و مراکز درمانی کشور است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تمجید از توجه ویژه داروسازی دانا به توسعه واحدهای جدید تولید دارو در کنار افزایش تولید مرتبط با نیاز بازار، خاطرنشان کرد: شاهد این هستیم که واحد تولید سرم در این شرکت با پیشرفت 95 درصدی در حال انجام است که نهایتا در سه ماه آینده وارد مدار تولید شده و بخش عمده‌ای از نیازمندی استان و کشورمان را به سرم مرتفع خواهد کرد.

گفتنی است؛ با افتتاح واحد تولید سرم در داروسازی دانا، 100 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و 500 نفر نیز به صورت غیر مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
برای بزرگنمای تصاویر روی آن کلیک کنید